Kaşmir Yolu
Paylaşım:
Kaşmir Yolu
Bu Kitabı Satın Alın

Kitap Künyesi:

Barkod: 9786050911121

Sayfa Sayısı: 270

Ebat: 14 x 23 cm

Yayın Tarihi: Ekim 2012

Kategori: Anı Biyografi

Kitap Hakkında:

Kaşmir Yolu… Türkiye’den İç Moğolistan’a uzanan bir tutku yolculuğu… Silk&Cashmere’in hikâyesi… “Dünyayı fetheden kaşmirci”nin… Projelendirilmiş bir tutkunun hikâyesi… 20 yıl…163 mağaza ve corner… 26 ülke… Kaşmir ve ipeğin peşinde kat edilen binlerce kilometre… Kaşmir Yolu… Aynı zamanda bir annenin hikâyesi… Bir genç kızın düşlerinin adım adım gerçeğe dönüşmesinin… Bir iş kadınının umutlarının ve hayal kırıklıklarının hikâyesi... “İçimizden biri”nin tutkuyla bir marka yaratma, düşlerini gerçeğe dönüştürme macerası... Ayşen Zamanpur’un eşsiz yaşam öyküsü ve muhteşem girişimcilik başarısı… Kitap hakkında Kaşmir Yolu, hem girişimcilere, hem de bir başarı öyküsü okumak isteyenlere, hem hepimize hitap ediyor. Bu kez yazar kimliği ile karşımızda olan Ayşen Zamanpur da yapıtını bir anı ya da iş dünyası kitabı olarak tanımlamak yerine, “bu benim ilk ve son romanım” diyerek bir ipucu veriyor okurlara... Zamanpur kitabıyla ilgili olarak şunları dile getiriyor; “Silk&Cashmere’in öyküsünü yani Kaşmir Yolu’nu anlatmak için, sınırsız bir istek duydum yıllardır. Öylesine gerçek, o kadar keyifli, o kadar tutku dolu bir öykü ki, belki sadece bilimsel gerçeklere dayandırıp bir referans kitap yazabilecekken, üstelik eğitimini aldığım bir konu olduğu için bunu daha iyi yapabileceğimi bilirken, açıkçası, öylesi bir roman içime sinmedi. Hâlâ başkahramanlarından biri olduğum bu cânım öyküyü, şimdi pek çok konuşmamda yaptığım gibi, ‘Madde 1: Girişimciliğe giriş’, ‘Madde 2: Nasıl marka olunur?’, ‘Madde 3: Çin’de yatırım yapmanın zorlukları’ gibi sıralamak, benim ve tüm ekibimizin yaşadıklarını böylesine azımsamak, kategorize etmek, büyük haksızlık olur diye düşündüm. Kendime, markamıza emek veren herkese, saf kaşmire, saf ipeğe, hatta o güzel yumuşacık keçilerimize haksızlık yapmak istemedim. Gözümü kararttım.” Silk&Cashmere’in öyküsünde baş kahraman kendisi olsa da, yanında güçlü bir ekip olmadan tüm bu başarıların gerçekleşmeyeceğinin altını çiziyor Zamanpur; “Aslında bir romanda/uzun hikâyede olması gereken tüm unsurları içeriyor bizim öykümüz. Bizim diyorum, çünkü biliyorum ki, ben şu anda rahat odamda bu satırları yazarken yüzlerce kişi ter içinde markamız için çalışıyor. İç Moğolistan’da ortak olduğumuz fabrikada, çekik gözlü Ming, gözünü kazağın yakasına dikmiş, bizim detaylı kriterlerimize göre kalite kontrolü yapıyor. Barselona bayimiz Jose bir alıcıya İspanyolca kaşmiri anlatıyor. Akmerkez mağazamızda Nurten kasa alırken, Barış da bir müşterimize paket yapıyor. Tasarım ekibimiz baş başa vermiş, gelecek seneki koleksiyon için katalog karıştırıyor ya da yüzü aşkın tonu olan pembelerden pembe beğeniyor. Bu öykü benim, bu öykü bizim, hepimizin… Hadi gelin benimle 20 yıldır nefes nefese yürüdüğümüz kaşmir yolunun gizemli ve tutku dolu yolculuğunu sizler de yaşayın...”

Kitap Hakkında:

Kaşmir Yolu… Türkiye’den İç Moğolistan’a uzanan bir tutku yolculuğu… Silk&Cashmere’in hikâyesi… “Dünyayı fetheden kaşmirci”nin… Projelendirilmiş bir tutkunun hikâyesi… 20 yıl…163 mağaza ve corner… 26 ülke… Kaşmir ve ipeğin peşinde kat edilen binlerce kilometre… Kaşmir Yolu… Aynı zamanda bir annenin hikâyesi… Bir genç kızın düşlerinin adım adım gerçeğe dönüşmesinin… Bir iş kadınının umutlarının ve hayal kırıklıklarının hikâyesi... “İçimizden biri”nin tutkuyla bir marka yaratma, düşlerini gerçeğe dönüştürme macerası... Ayşen Zamanpur’un eşsiz yaşam öyküsü ve muhteşem girişimcilik başarısı… Kitap hakkında Kaşmir Yolu, hem girişimcilere, hem de bir başarı öyküsü okumak isteyenlere, hem hepimize hitap ediyor. Bu kez yazar kimliği ile karşımızda olan Ayşen Zamanpur da yapıtını bir anı ya da iş dünyası kitabı olarak tanımlamak yerine, “bu benim ilk ve son romanım” diyerek bir ipucu veriyor okurlara... Zamanpur kitabıyla ilgili olarak şunları dile getiriyor; “Silk&Cashmere’in öyküsünü yani Kaşmir Yolu’nu anlatmak için, sınırsız bir istek duydum yıllardır. Öylesine gerçek, o kadar keyifli, o kadar tutku dolu bir öykü ki, belki sadece bilimsel gerçeklere dayandırıp bir referans kitap yazabilecekken, üstelik eğitimini aldığım bir konu olduğu için bunu daha iyi yapabileceğimi bilirken, açıkçası, öylesi bir roman içime sinmedi. Hâlâ başkahramanlarından biri olduğum bu cânım öyküyü, şimdi pek çok konuşmamda yaptığım gibi, ‘Madde 1: Girişimciliğe giriş’, ‘Madde 2: Nasıl marka olunur?’, ‘Madde 3: Çin’de yatırım yapmanın zorlukları’ gibi sıralamak, benim ve tüm ekibimizin yaşadıklarını böylesine azımsamak, kategorize etmek, büyük haksızlık olur diye düşündüm. Kendime, markamıza emek veren herkese, saf kaşmire, saf ipeğe, hatta o güzel yumuşacık keçilerimize haksızlık yapmak istemedim. Gözümü kararttım.” Silk&Cashmere’in öyküsünde baş kahraman kendisi olsa da, yanında güçlü bir ekip olmadan tüm bu başarıların gerçekleşmeyeceğinin altını çiziyor Zamanpur; “Aslında bir romanda/uzun hikâyede olması gereken tüm unsurları içeriyor bizim öykümüz. Bizim diyorum, çünkü biliyorum ki, ben şu anda rahat odamda bu satırları yazarken yüzlerce kişi ter içinde markamız için çalışıyor. İç Moğolistan’da ortak olduğumuz fabrikada, çekik gözlü Ming, gözünü kazağın yakasına dikmiş, bizim detaylı kriterlerimize göre kalite kontrolü yapıyor. Barselona bayimiz Jose bir alıcıya İspanyolca kaşmiri anlatıyor. Akmerkez mağazamızda Nurten kasa alırken, Barış da bir müşterimize paket yapıyor. Tasarım ekibimiz baş başa vermiş, gelecek seneki koleksiyon için katalog karıştırıyor ya da yüzü aşkın tonu olan pembelerden pembe beğeniyor. Bu öykü benim, bu öykü bizim, hepimizin… Hadi gelin benimle 20 yıldır nefes nefese yürüdüğümüz kaşmir yolunun gizemli ve tutku dolu yolculuğunu sizler de yaşayın...”

Yazar Hakkında:

Ayşen Zamanpur, Robert Kolej ve Boğaziçi işletme mezunudur. Akademik anlamda girişimcilik ve marka konusunda pek çok kez vaka çalışması ve teze konu olan, ulusal ve uluslararası 23 ödüle sahip Silk and Cashmere markasının kurucusu ve 28 yıl süresince CEO’su; yine Kagider ve Kader derneklerinin kurucularındandır. Uzun bir dönem Birleşik Marka Derneği’nin yönetim kurulu üyeliğini de yapan yazar, evlidir ve Yasemin ile Ferhat’ın annesidir. “Hayatta en büyük risk, hiç risk almamaktır” düşüncesine inanır. Yazarın Sayfası Yazarın Sayfası

Doğan Kitap Tarafından Yayımlanan Diğer Eserleri:

  • Doğan Holding
  • Doğan Kitap
Doğan Yayınları Copyright © 2022 | Tasarım ve Uygulama: Carbon Interaktif